Daisypath Anniversary tickers


Get your own Digital Clock

HAI SAYA NOR AFIQAH BINTI NOR AZMI. SI KATIK YANG GARANG PLUS PLUS COMEL .. SORRYLAH BLOG IEYKA TAK BERAPE CANTIK SANGATLAH.. HOPE KORANG SUDI NAK FOLLOW BACK YER ..

Friday 14 December 2012

12.12.12

assalamualaikum ..
hey korang ....
ape khabar ? sihat ? 

korang, pade tarikh 12.12.12 tu aku kehilangan seorang mak cik yang aku paling rapat .. bagi aku dye kawan baik aku, pendengar masalah aku yang setie ... actually dye dah lame sakit ... sakit buah pinggang sejak 8 tahun yang lalu ... dye tak ade anak ... so aku dengan adik-adik aku lah anak dye ... rumah dye sebelah rumah aku jew ... dye kene dialysis dekat putra seminggu tige kali ... dulu time form 3 ngn form 2 selalu jugak lah aku teman dye pergi dialysis dekat putra ... just form 4 nie jew jarang dapat teman sebab bz .. tapi tu time dye boleh bergerak sikit-sikit ... boleh duduk atas wheelchair ... tapi sejak tahun lepas tak silap aku dye dah start tak boleh bangun duduk lagi ... dye dah tak kuat ... lepas tu suami dye pown tak berape sihat .. raye tahun lepas kene strok ... mmm lepas tu baru-baru nie dekat badan dye ade macam bende tumbuh ... macam chicken pop .. bulat tapi besar-besar ... aku pernah cakap dengan dye yang cite-cite aku nak jadi nurse ... salah satu sebeb nyer aku nak tolong dye ... selain tu dapat tolong ramai orang yang sakit ... tapi ape kan daye, tak ade rezeki kan ... so sejak dye kene tumbuh-tumbuh tu aku belajar dari anak mak ngah aku (along) macam mane nak pecahkan bulat-bulat tu ... bile along dah tunjuk baru aku tau macam mane nak buat ... tiap-tiap malam aku tolong pecahkan bende bulat-bulat tu ... adik aku yang due org tu duduk jugak sambil sembang-sembang dengan dye ... pernah sebelum dye meninggal, dye cerite kat aku yang dye mimpi arwah mak (nenek belah ayah) datang jumpe dye .... arwah mak duduk depan pintu rumah tengok jew dye ... pas tu dye jerit, dye kate dye nak ikot arwah mak ... mmm aku yang dengar nie mampu cakap entah lah mak gee ... ika tak tau nak cakap ape .... pas tu dye cerite dekat aku yang dye dah macam bangkai bernyawe ... dah tak larat nak hidup lagi ... aku just mampu cakap yang mane ieyka dapat tolong, ika tolong mak gee tau .... lepas tu yang buat aku lagi rindu dekat dye, lepas aku cucuk jew bulat-bulat tu mesti dye suruh suami dye balikan aku ngn adik-adik aku air ... yang aku mesti order teh ais ... adik aku plak milo ais ngn roti bakar ... lepas tu makan same-same ... duduk melepak sampai tengah malam ... gelak same-same ... dye buat lawak .... aku rindu semue tu! 
lepas maghrib tu jenazah dye sampai ... ya Allah, sebak giler aku time tu ... aku macam tak percaye bende yang terbalut depan mate aku tu mak gee aku ... dah kene ikat ... time pak cik tu bukak muke dye tibe-tibe aku menangis teresak-esak ... rase nak menjerit pown ade ... tibe-tibe pak cik tu cakap jangan menangis depan jenazah nak ... teros aku tutup muke ... adik aku yang baru umur 8 tahun tu pown nangis ... ibu cakap kat aku kali nie kali terakhir kakak dapat tengok mak gee tau ... lagi lah aku sedih ... aku macam tak percaye jew ... ayah pesan duduk bace yassin untuk mak gee ... sambil bace yassin tu pown aku tak boleh nak berhenti nangis .... aku cube berhenti menangis, tapi tak boleh ... astagfirullah .. :'( bile dah selesai bace yassin baru bawak pergi solat jenazah .. dah siap jew dye orang angkat letak dalam van sebab nak kebumikan ... time tu aku rase macam nak jew tarik kerande tu .... rase macam tak nak jew bagi dye orang bawak pergi ... tapi tak boleh .. dye orang cakap yang pergi tetap pergi, kite yang hidup mesti teruskan hidup .... 

ibu pesan, setiap kali solat sedekahkan al-fatihah untuk mak gee ... :'(

JANGAN BACE JEW,, KOMEN, DAN FOLLOW LAH YER ..

No comments:

Post a Comment