Daisypath Anniversary tickers


Get your own Digital Clock

HAI SAYA NOR AFIQAH BINTI NOR AZMI. SI KATIK YANG GARANG PLUS PLUS COMEL .. SORRYLAH BLOG IEYKA TAK BERAPE CANTIK SANGATLAH.. HOPE KORANG SUDI NAK FOLLOW BACK YER ..

Monday 31 December 2012

Nurse Or Teacher ??

assalamualaikum ...
hye korang ...

ok now pagi bute nie aku nak cerite pasal cita-cita ... hari tu tengok cerite tentang bulan, budak-budak tu pergi kem ... lepas tu malam tu cikgu dye tanye cita-cita setiap budak tu ... ade yang nak jadi cikgu, angkasawan (woww!! tinggi beb cite-cite budak tu), ahli perniagaan ... ahhh macam-macam lah ... tapi kalau macam aku, aku nak sangat jadi nurse ... jangan ditanye pasai apa nohh ... sebab aku sendiri pown tak tau ape lah yang istimewa sangat pekerjaan nurse nie ... ayah pulak sibuk dok suroh jadi cikgu ... CIKGU ??!! tak pernah terlintas dalam kelape hotak aku beb ! aku tak berape minat lah dengan pekerjaan cikgu sebab aku tau cikgu yang dekat kelas tu yang mane mengajar aku tentu stress ... sebab aku nie nakal tak dengar cakap.. :p .. huhhh ~~ hari tu pulak keluar makan dengan nenek ... jangan tak percaye yang nenek aku bekerja di jabatan ketua menteri melake ... nenek pown tanye dah fikir pasal lepas spm nak mohon mane ?? aku cakap nursing maybe ? nenek muke macam tak berape nak setuju then nenek cakap nurse nie keje dye shift ... penat kerja shift nie tau kakak ... mmm ... aku just berdiam jew ... tibe-tibe teringat nenek kerje dekat jabatan ketua menteri aku pown cakap ' tak pown nenek nanti biar ika keje dengan nenek jew lah .. jadi P.A nenek .. amacam ?? ' nenek gelak jew lepas tu cakap ' wahh, atok tengok cucu nak jadi P.A nenek ' hehe ibu tak berape suke kalau aku kerja under nenek sebab ibu cakap nak aku berjaya dengan usaha sendiri bukan sebab bantuan nenek ... betol jugak tu kan ...
balik semula pada cerita tadi .. maybe time arwah masih hidup aku selalu teman dye pergi dialysis aku tengok nurse-nurse dekat putra tu layan dye baik sangat-sangat ... then aku pown hari-hari tolong dye cuci luke dekat badan-badan dye tu ... sakit dye, jerit dye, tangis dye masih aku ingat sampai sekarang ... bile nak jadi nurse kene banyak bersabar sebab orang sakit nie ragam dye lain macam ... kalau kene dekat orang yang tak reti sabar ade yang makan penampor jugak nanti ... hahaha bebal .. lagi satu ! arwah nie memang dah tau yang aku nak jadi nurse ... sebab aku pernah cakap dekat dye aku nak tolong ramai orang sakit ... termasuk dye ... tapi dah ajal dye kan, belowm sempat dye tengok aku jadi nurse, dye dah pergi dulu ... Allah lebih sayangkan dye ...

JANGAN BACE JEW,, KOMEN, DAN FOLLOW LAH YER ..

No comments:

Post a Comment